Profesori, elevi şi studenţi şi reprezentanţi ai mediului privat au participat astăzi la conferinţa „Soluţii pentru îmbunătăţirea sistemului de învăţământ românesc", organizată de Fundaţia „Dinu Patriciu".
Specialiştii au tras concluzia că şcoala ieşeană poate fi mult mai eficientă dacă oferă educaţie centrată pe elev, sisteme alternative educaţionale, consilii ale elevilor şi părinţilor şi calitate.
Problemele şi perspectivele de îmbunătăţire a sistemului de educaţie ieşean au fost subiecte larg dezbătute de specialiştii veniţi la conferinţa organizată de Fundaţia „Dinu Patriciu".
Reprezentanţii Facultăţii de Matematică, cea care a deţinut titlul de „Facultatea Anului" în 2010 la Gala Premiilor în Educaţie a deschis dezbaterea cu beneficiile acestui premiu. „Am fost foarte mândri că am ţinut titlul de facultatea anului anul trecut. A avut un efect foarte bun local, în universitate şi sub aspectul palmaresului. Singurul merit al meu este completarea formularului, meritul este al studenţilor şi al generaţiilor trecute", a spus Ovidiu Cârjă, decanul Facultăţii de Matematică.
Profesorii ieşeni despre educaţie: „Elevii nu mai au modele! Părinţii trebuie să-i ajute să-şi găsească pasiunea“ (VIDEO)
Şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean a vorbit despre provocările învăţământului preuniversitar la Iaşi. „Sistemul educaţional românesc este ineficient şi nerelevant în raport cu economia şi societatea viitorului, neechitabil, din cauza diferenţelor mari dintre rural şi urban, iar infrastructura în învăţământ este de slabă calitate, deoarece peste 82% din clădirile şcolare sunt construite înainte de 1970 şi din multe lipsesc utilităţile minimale de funcţionare", a spus Liliana Romaniuc, şeful IŞJ. O altă problemă semnată de inspectorii în învăţământ este slaba relaţionare dintre elevul „conectat" la informaţiile pe suport digital ş