Ponderea utilizatorilor desite-uri de turism care fac efectiv rezervari a urcat usor in primul trimestru al anului, ajungand la 69%,la nivel global. Chiar daca rezervarile sunt in crestere, nu toate cautarile pede site-urile de profil se concretizeaza. Pretul si dificultatile tehniceintampinate in procesul rezervarii sunt principalele oprelisti ale turistilor,arata un studiu al iPerceptions Inc, un furnizor de servicii privindsatisfactia clientilor.
Dacapretul, ca opreliste in realizarea unei rezervari, a scazut ca pondere de la21% la 18%, problemele tehnice sunt o problema pentru o pondere mai mare dinturisti.
In T4 2010, doar 14% din turisti spuneau ca nu au facut o rezevare din cauzaproblemelor tehnice, cum ar fi schimbarea tarifelor in timpul procesului derezervare sau imposibilitatea de a gasi ofertele promotionale promovate. Inprimul trimestru din 2011, ponderea celor care s-au confruntat cu acesteprobleme a ajuns la 18%.
Oalta problema intampinata de un numar mare de turisti atunci cand vor sarezerve este indisponibilitatea camerelor afisate pe site-uri. 15% dintre turisti seplang de acest aspect, insa mentioneaza ca sunand direct la unitatea de cazare reusescsa mai gaseasca camere.
Turistiide business atrag atentia si asupra faptului ca inca au dificultati in a gasiinformatiile specifice legate de unitatea de cazare pe care o aleg, cum ar fidetalii despre sali de conferinta, servicii de transfer sau distanta fata dealte locuri. Capondere, aproape 70% dintre vizitatorii site-urilor de rezervari si-au contractat camere prin aceste portaluri.
Ceimai multi utilizatori, peste 40%, aleg hoteluri “midscale”, nici prea scumpe,nici prea ieftine, 35% se orienteaza catre unitatile de lux si doar 12% opteaza pentru celeeconomy. Doar 28% dintre cei care intra pe site-uri de rezervari o fac cu acestscop. 26% intra doar c