Piata anvelopelor pentru turisme este o piata foarte dinamica, cu un potential mare de crestere, de aproximativ 6% intre 2011 – 2015, conform estimarilor producatorului de anvelope Michelin.
In primul trimestru 2011, piata a crescut cu 10% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, cu o crestere de peste 20% a segmentelor de performanta (vehicule pe 2 roti, 4x4).
Michelin vede piata de anvelope din Romania in crestere anul acesta cu 11-12%, de la trei milioane de unitati in 2010, sustinuta de obligativitatea pneurilor de iarna, segment ce ar putea sa urce cu cel putin 30% comparativ cu 2010.
Cea mai dinamica crestere in Romania o inregistreaza anvelopele premium, care in prezent detin 27% din piata, in ultimii cinci ani castigand din cota de piata a pneurilor ieftine. In Romania, anvelopele de buget reprezinta 61% din piata, iar segmentul mediu 12%.
Previziunile pentru 2010-2015 in Europa sunt un avans de 30% al pietei de anvelope de vara WYZ mai mari de 18 inch. Cresterea in urmatorii patru ani va fi de 33% pentru 18 inch, 42% pentru 19 inch si 47% pentru 20 inch.
Cererea de anvelope WYZ (anvelopele de inalta performanta 18-22 toli) a crescut in Romania cu peste 200% intre 2005 si 2010.
Cresterea pietei anvelopelor se poate explica prin cresterea flotei (parcului auto) de aproape 30% in perioada 2006 - 2010, dezvoltarea infrastructurii si cresterea posibilitatilor de a calatori in afara tarii. In prezent, parcul auto este de 5,41 milioane masini, iar estimarile pentru 2011 sunt de 5,5 milioane masini.
Michelin este de parere ca piata auto isi va reveni anul acesta. "In 2011, se observa o revenire a pietei, cu o crestere estimata de 10% a vanzarilor, ipoteza sustinuta de noua taxa de mediu si programelor Rabla. Ca provenienta, 70% din masinilor noi vandute sunt marci de import, iar restul sunt produse de co