Lansat în cadrul Salonului Auto de la Barcelona 2011, noul Hyundai Elantra va fi disponibil către vânzare în România în cel de-al treilea trimestru al acestui an. Designul modelului Elantra îşi are rădăcinile în filozofia de design Hyundai denumită "sculptură fluidă", ce proiectează linii dinamice şi sofisticate în aspectul vehiculului. Echipa de design a modelului Elantra a reuşit să ofere acestui sedan o imagine puternică şi încrezătoare, prin coborârea liniei plafonului, prin crearea unor pasaje de roţi bine conturate şi prin adăugarea unor linii pline de caracter, ce se întind de la stâlpul A, de-a lungul capotei, până la bara din faţă.
Coeficient aerodinamic de 0.28
Datorită liniei joase a plafonului şi a liniei portbagajului, noul Elantra are un profil mai sportiv şi un coeficient aerodinamic de doar 0.28, ceea ce se traduce printr-o rezistenţă mai mică la înaintare şi consum mai mic de carburant. Un portbagaj uşor ridicat şi lămpi spate desenate atent ajută la o mişcare mai uşoară a aerului. Un deflector de aer amplasat în mijlocul podelei şi suprafeţe perfect drepte sub maşină asigură minimizarea turbulenţelor.
Elantra are un ampatament de 2.700 mm, cu 50 mm mai lung decât cel al generaţiei precedente. Lungimea sa totală este cu 25 mm mai mare decât cea a generaţiei precedente, măsurând 4.530 mm, în timp ce lăţimea a rămas la fel: 1.775 mm. Înălţimea a fost micşorată cu 35 mm, ajungând la 1.445 mm, fără a afecta însă spaţiul pentru cap. Cabina a fost mărită cu 18 litri.
SHIFTRONIC
Noul Elantra va fi oferit cu un nou motor pe benzină, Gamma 1.6 litri MPI D-CVVT, montat la transmisii manuale şi automate cu şase rapoarte. Având o greutate redusă, datorită structurii din aluminiu, motorul cu patru cilindri Gamma 1.6 litri MPI este echipat cu distribuţie variabilă D-CVVT pentru a obţine 132 CP la 6.300 rpm