Reabilitarea tronsonului de cale ferată Câmpina - Predeal se va finaliza pe 29 noiembrie 2011, urmând ca drumul cu trenul de la Bucureşti la Predeal să fie parcurs în doar două ore, a declarat astăzi ministrul transporturilor, Anca Boagiu, care a inspectat şantierul acestei lucrări. Sursa: Octavian Cocoloş
"Începând cu 29 noiembrie, se va putea circula cu trenul de la Bucureşti la Predeal în doar două ore, lucrările urmând să se finalizeze în sfârşit - este adevărat, cu un an întârziere. Este un bun exemplu acest contract, pentru că am reuşit să salvăm finanţarea acordată prin programul ISPA, însă este un exemplu prost cu privire la modul în care s-au executat lucrările din 2007 până în prezent", a spus Anca Boagiu, citată de Agerpres.
Ministrul a adăugat că întârzierile sunt cauzate de faptul că tronsonul de 48 km între Câmpina şi Predeal a fost împărţit în cinci loturi, neexistând un şef de proiect.
Amendă pentru constructorii austrieci
Boagiu a precizat însă că cele mai mari întârzieri au fost înregistrate pe lotul unde a lucrat firma austriacă PORR, motiv pentru care aceasta a şi fost amendată cu 24 milioane euro.
Fondurile în valoare de 312 milioane euro pentru acest tronson au fost asigurate din fondul ISPA de preaderare. Lucrările de reabilitare, începute în 2007, vor asigura o viteză de 100 km/h între Câmpina şi Comarnic şi de 80 km între Comarnic şi Predeal. În prezent, lucrările sunt finalizate în proporţie de 80% la linie şi 95% la poduri.
Compania austriacă PORR susţine că nu va plăti penalităţile de 24 milioane euro solicitate de Ministerul Transporturilor pentru întârzierea lucrărilărilor la tronsonul de cale ferată Câmpina-Predeal, deoarece acestea nu i se datorează.
"Lucrarea executată de noi a fost realizată în condiţii tehnice speciale care presupuneau îndeplinirea unor condiţii de c