• Profesorii universitari ieseni sunt intrigati si amuzati de modul in care sunt evaluati de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului
Dupa ce ministerul a anuntat cu surle si trambite ca, prin noua Lege a Educatiei Nationale (LEN), evaluarea universitatilor de stat va fi facuta profesionist si la sange, inclusiv cu experti din cadrul Asociatiei Universitatilor Europene, totul s-a dovedit a fi o gogoasa umflata. "Sa va spun ceva, asta ca sa fie clar: ne-au trimis o serie de e-mail-uri cei de la minister, cu tot felul de formulare, unde noi sa completam tot ceea ce tine de activitatea noastra stiintifica si de cercetare... Pe langa faptul ca te pierzi in hartogaria lor electronica, ca trebuie sa devii expert IT si sa innebunesti cu parolele lor, cu completarea si para-completarea acestora, nimeni nu stie nimic si te mai si ironizeaza cei de la minister... E ceva de nedescris si comic in acelasi timp", a rabufnit un profesor de la Universitatea Alexandru Ioan Cuza (UAIC).
Studiile de masterat si doctorat, aruncate in aer
Pe de alta parte, cadrul didactic de la Cuza sustine ca amanarea admiterii la studiile de masterat si modificarea completa a doctoratului dovedesc faptul ca MECTS nu promoveza decat haosul in invatamantul superior. "Cum ii pot eu cere unui tanar care sustine examenul de licenta sa continue cu un master in cadrul facultatii unde predau, atata timp cat eu habar nu am cand va decide ministerul admiterea. Au bagat sistemul Bologna si au spus ca masterul e obligatoriu ca ciclul II de studiu universitar! Ce vrea sa faca ministerul din copiii astia intreb...! Zilieri, vanzatori cu nivel mediocru de pregatire superioara?", a spus cadrul didactic.
Haosul acuzat de profesori are la baza clasificarea universitatilor demarata de minister împreuna cu experti ai Asociatiei Universitatilor Europene, prog