Firma americană îşi mută utilajele de la noi pe două noi şantiere deschise în Kosovo şi Oman. Oficialii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale negociază acum reducerea costurilor şi programul de lucrări pe autostrada-şantier, pentru perioada 2011-2012.
Pornite în urmă cu şapte ani, lucrările de construcţie a autostrăzii Transilvania au intrat într-un nou impas. Mai exact, contractorul american Bechtel a început deja să-şi retragă o parte din utilajele blocate pe şantierele din Savadisla şi Chiribiş, pentru a le transporta pe două noi platforme de construcţie, recent contractate.
Este vorba despre un proiect de construcţie a autostrăzii Vermice-Prishtine-Merdare care leagă Kosovo, Albania şi Serbia, precum şi o lucrare de construcţie a unui nou terminal pe Aeroportul Internaţional Muscat din Oman.
În acest context, reprezentanţii firmei americane au declarat că nu plănuiesc renunţarea la contractul încheiat cu Ministerul Transporturilor.
Din cei peste 400 km de autostradă contractaţi de autorităţi, până acum au fost construiţi doar 50. Şi asta din cauza unor datorii de 111 milioane de euro pe care statul român nu le-a achitat pentru lucrările deja executate.
Construcţia autostrăzii a fost oprită în toamna anului trecut. De atunci, bechtel a primit, conform clauzele contractuale, câte un milion de euro pentru fiecare dintre cele peste opt luni, pe degeaba.
„CNADNR nu a fost informată oficial de către Bechtel asupra intenţiei de a reloca echipamentele pe alte şantiere. Toate echipamentele şi utilajele sunt proprietatea Bechtel şi nu există prevedere contractuală legată de obligativitatea Antreprenorului de a cere permisiunea Beneficiarului privind relocarea echipamentelor. Menţionăm că lucrările pe şantier se desfăşoară în ritm redus, ceea ce nu face necesară utilizarea tuturor echipamentelor deţinute de către Antrepre