Multe firme care oferă servicii de telefonie mobilă, cablu tv şi internet prelungesc automat contractele clienţilor, fără a avea acordul acestora. Sursa: ARHIVA EVZ
Cătălin Manea îşi făcuse planuri ca după ce îi va expira contractul cu Dolce TV să treacă la un alt operator. "Pentru că se împlineau cei doi ani de contract cu operatorul de televiziune, mă gândisem să mă mut la o altă firmă, ca să pot vedea meciurile de fotbal. Din păcate, a trebuit să plec vreo două săptămâni din ţară cu nişte probleme de muncă tocmai în perioada când îmi expira contractul. Cerusem însă telefonic să mi se realizeze un contract la o altă firmă de cablu", explică Cătălin Manea.
Complicaţiile au început să apară când braşoveanul s-a întors în ţară. "Am dat drumul la televizor în a treia zi de când mă întorsesem. Am văzut că am Dolce în continuare. Mi-am dat seama că mă facturează şi am sunat la relaţii cu clienţii. Acolo mi-au spus că nu pot renunţa la contract, deşi mi-a expirat, cel puţin pentru o lună sau două. Aşa că primesc facturi în continuare, deşi mi-a expirat contractul", mai povesteşte Cătălin.
Notificare de încetare cu 30 de zile înainte
Pentru ca o persoană să renunţe la contractul cu un astfel de operator ar trebui să facă o cerere cu o lună înainte de încetarea lui. "Conform condiţiilor generale de furnizare a serviciilor Romtelecom (n.r. -deţinătorul Dolce TV), după expirarea perioadei minime, contractul se prelungeşte automat dacă niciuna dintre părţi nu notifică cu cel puţin 30 zile înainte intenţia sa de a nu mai prelungi contractul. Prin urmare, atât timp cât clientul nu a notificat Romtelecom cu privire la intenţia sa de încetare a contractului după expirarea perioadei minime contractuale, con tractul se prelungeşte automat, fără a fi necesar să se solicite acordul verbal/scris al clientului", potrivit reprezentanţilor Rom