Principalii patru factori care isi vor pune anul acesta amprenta asupra pietei de digital vor fi social media, transmiterea de informatii real-time, serviciile de localizare precum Foursquare si crowdsourcing-ul, similar cu Wikipedia, sunt de parere oficialii agentiei interactive HyperActive.
#1. Social media
Retelele sociale precum Facebook si Twitter au inregistrat rate impresionante de crestere, atat la nivel global, cat si in Romania. De exemplu, Facebook.com a crescut ca reach la nivel global de la 10% in august 2008, la 42% in aprilie 2011. Compania se apropie de 700 de milioane de utilizatori la nivel global. In Romania, Facebook.com a crescut de aproape patru ori, de la circa 850.000 de utilizatori in februarie 2010, la circa 3,6 milioane in mai 2011.
Din ce in ce mai multi romani devin utilizatori frecventi ai retelelor sociale. “Multi romani gasesc aici prieteni vechi, colegi sau cunostinte si, din curiozitate, incep sa intre zilnic pe retele sociale pentru a afla ce mai fac, pentru a comunica”, conform studiului Digital Factbook, realizat de HyperActive.
Marketing-ul si investitiile de publicitate pe Facebook cresc constant in Romania, acest lucru datorandu-se si faptului ca userii care ajung pe un site de companie de pe o pagina Facebook a brand-ului sunt mai inclinati sa achizitioneze (sanse de 4-5 ori mai mari) decat utilizatorii care vin din alte surse.
Avand in vedere aceste cresteri ce se petrec in media online, am atins punctul in care “digital” nu se refera exclusiv la servicii ce au legatura cu Internetul. TV-ul devine digital odata cu introducerea televiziunii HD, DVR-urile (Digital Video Recorders), IPTV si, mai recent, televiziunea 3D contribuie din plin la aceasta digitalizare.
Radio-urile online si alte servicii on-demand precum iTunes, Last-FM sau Groovershark incep sa creasca in popularitate, in