Retailul modern autohton, o piaţă de 6-7 mld. euro anul trecut, pe care activează 15 reţele de comerţ, pare la prima vedere greu accesibil managerilor români, mai ales că la nivel de top management doar două reţele străine şi-au lăsat afacerile pe mâna unor executivi locali. Astfel Duşan Wilms conduce Metro Cash&Carry România, iar Alexandru Vlad este director general la Selgros Cash&Carry România.
Ceilalţi jucători din piaţă au preferat să aducă la conducere străini, fie ei francezi - Cora, Real - sau germani - Penny Market. Totuşi, aceste reţele de comerţ au devenit adevărate şcoli de business în ultimii zece ani de prezenţă pe piaţă şi au reuşit să aducă pe poziţii de middle management români care şi-au început activitatea în cadrul companiei imediat după terminarea studiilor sau chiar de pe băncile facultăţii.
,Astfel, indiferent că sunt ingineri în aviaţie, economişti sau absolvenţi de drept, mai mulţi tineri români au ajuns să conducă magazine, să se ocupe de expansiunea reţelelor de comerţ sau de departamentele-cheie ale acestora. Revista BUSINESS Magazin a lansat cea de-a şasea ediţie a catalogului "100 tineri manageri de top", care prezintă poveştile de succes ale executivilor şi antreprenorilor tineri care au reuşit să treacă cu bine peste cei doi ani de recesiune.
În fiecare an, publicaţia prezintă câte 100 de poveşti de viaţă ale tinerilor manageri, români sau expaţi, care lucrează în servicii financiare, IT&C, pieţe industriale sau pieţe de consum.
Adrian Ariciu, 33 de ani, a preluat de curând conducerea departamentului de mărci proprii din cadrul Metro Cash & Carry România, companie carel-a recrutat de pe băncile şcolii şi în care şi-a construit cariera.
El a absolvit Facultatea de cibernetică, specializarea Informatică economică, din cadrul ASE (2000) şi a avut "oportunitatea de a fi selectat d