În următorii trei ani vânzările vor creşte cu peste 30%
Piaţa românească de anvelope auto s-a triplat în ultimii 10 ani, o evoluţie mult mai rapidă, decât media întregii regiuni balcanice, care s-a dublat în acelaşi interval, potrivit datelor prezentate de producătorul de anvelope francez Michelin, care aniversează 10 ani de când şi-a deschis activităţile pe plan local. "România nu este cea mai mare piaţă din Europa. Avem pieţe mult mai mari în partea de Vest a Europei, dar niciuna nu are potenţialul de creştere al pieţei locale. În cei 10 ani de prezenţă a noastră în România, piaţa locală s-a triplat, în timp ce media ţărilor balcanice, doar s-a dublat. De aceea avem încredere în potenţialul acestei pieţe în următorii ani", a declarat, ieri într-o conferinţă de presă Eric Faidy, preşedinte Michelin România şi Balcani. Acesta a mai spus că România este cea mai mare piaţă din această regiune, deţinând o cotă de 40% din totalul vânzărilor de anvelope. Potrivit acestuia, în 2010 piaţa locală a totalizat un număr de 3,02 milioane de anvelope comercializate. Pentru perioada 2011-2014, producătorul francez estimează creşteri consecutive ale vânzărilor. Astfel în acest an Michelin preconizează un număr de 3,41 milioane de unităţi vândute, în 2012 un avans până la 3,69 milioane în 2013, un nivel de 3,87, milioane anvelope vândute în 2013, iar în 2014, pentru prima oară piaţa să treacă pentru nivelul de 4 milioane de unităţi comercializate. Aşadar pentru perioada semnalată creşterea pieţei va fi de peste 30%, faţă de nivelul înregistrat la finele anului trecut.
Oficialul Michelin România a spus că pe piaţa locală se observă o evoluţie îmbucurătoare pentru producătorii de anvelope. Segmentul de produse premium se află în continuă expansiune şi deţine în prezent aproximativ 30% din vânzările pieţei. "Este interesant să spunem că, în această perioadă, piaţa