Mai puţin de o treime din tichetele valorice au fost folosite la achiziţia maşinilor noi
Mii de vouchere din programul pe anul trecut au fost utilizate pe ultima sută de metri
Cu toate acestea, Guvernul a aprobat dublarea fondurilor alocate, suma ridicându-se acum la 456 de milioane de lei
Programul de reînnoire a parcului auto naţional a demarat anul acesta aproape identic cu cele din anii 2009 şi 2010, adică poticnit. După cum susţin oficialii, în numai două luni, s-au casat 50.000 de maşini mai vechi de zece ani, de parcă posesorii rablelor ar fi aşteptat startul la coada Remat încă înainte de a se finaliza programul pe anul trecut şi asta numai pentru a se asigura că vor prinde un loc în lista celor 190.000 de "norocoşi" (cifră trasă la indigo în statisticile Administraţiei Fondului pentru Mediu aferentă programului "Rabla" 2009 şi 2010).
La achiziţia maşinilor noi, puţin peste 4.000 ca număr, s-a folosit însă mai puţin de o treime din tichetele valorice (13.065), ceea ce înseamnă că pe piaţă au rămas aproape 37.000 de vouchere nefolosite.
Aceste cifre dovedesc însă o altă realitate decât cea expusă de oficiali: românii de rând, cei care au maşini mai vechi de zece ani, nu mai au bani să-şi cumpere maşini noi, aşa că preferă să obţină un minim de 1.300 lei, preţul oferit pe site-urile de specialitate... Cine câştigă din această afacere?! Foştii proprietari de rable, care se aleg cu o brumă de bani pe care n-ar fi obţinut-o dacă s-ar fi dus să-şi caseze pur şi simplu maşinile, şi dealerii auto, care oferă clienţilor care n-au tichete valorice la preţuri de trei ori mai mici decât Ministerul Mediului. Marele perdant este tot statul (50.000 de vouchere x 3.800 lei înseamnă 190 mil. lei), care are însă satisfacţia de a putea trâmbiţa succesul programului "Rabla".
Marjând pe acest "succes", oficialii cer şi obţin suplimentare