Marele Regizor, care leagă şi dezleagă toate câte sunt pe lumea aceasta, uneşte la Gura Humorului două evenimente numai aparent fără legătură între ele. Acum câteva zile, telefonul la care am primit mereu cele mai aşteptate invitaţii, ne chema la cel de-al 90-lea Concert cameral, la Casa Cristian din Gura Humorului. Era încă o performanţă „de zile mari“ a mentorilor humoreni, cu cele mai alese relaţii culturale, Maria şi Constantin Rusu, care iniţial au gândit concertul pentru sărbătoarea de Constantin şi Elena, dar a fost să fie a doua zi, pe 22 mai şi a fost chiar mai bine. (...)
Marele Regizor, care leagă şi dezleagă toate câte sunt pe lumea aceasta, uneşte la Gura Humorului două evenimente numai aparent fără legătură între ele. Acum câteva zile, telefonul la care am primit mereu cele mai aşteptate invitaţii, ne chema la cel de-al 90-lea Concert cameral, la Casa Cristian din Gura Humorului. Era încă o performanţă „de zile mari“ a mentorilor humoreni, cu cele mai alese relaţii culturale, Maria şi Constantin Rusu, care iniţial au gândit concertul pentru sărbătoarea de Constantin şi Elena, dar a fost să fie a doua zi, pe 22 mai şi a fost chiar mai bine. Concertul a fost susţinut de Raluca Ioana Voicu-Arnăuţoiu, Manuela Giosa, amândouă cadre didactice la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti; erau însoţite de Corina Răducanu şi Eugen Dumitrescu, geniali pianişti şi foarte tineri. Numele Arnăuţoiu nu-mi era străin. Citisem în revista Memoria despre rezistenţa românească anticomunistă din munţi, dar mai era încă ceva. Mi-am amintit îndată că în săptămânalul naţional Viaţa medicală, din 22.04.2011, distinsa jurnalistă dr. Eugenia Grosu-Popescu insera o scurtă relatare peste care riscai să treci, dar titlul nu te-ar fi lăsat; folosisem şi eu un titlu asemănător, „Învierea în adâncuri“, pentru a descrie sărbătorirea Învierii din