Candva era o companie 300 de miliarde de dolari, dar acum a ajuns sa valoreze doar 25,6 miliarde de dolari. Este vorba despre producatorul de telefoane mobile Nokia. Colapsul acestei companii pare sa fie datorat lui Apple, care, in 2007, a scos pe piata iPhone-ul.
Nokia este mult mai ieftina decat primii ei 10 rivali, daca ar fi sa ne luam dupa venituri inainte de taxe, deprecieri si amortizari, potrivit Economic Times. Daca ar fi sa vanda separat divizia de telefonie mobila, echipamentele de infrastructura si afacerile legate de programele software pentru cartografiere pe care compania le dezvolta, Nokia ar putea ajunge la o valora de 39 de miliarde de dolari.
Vanzarea activelor grupului ar putea atrage cumparatori de la Microsoft la Samsung Electronics si HTC Corp, potrivit firmei Jefferies Group.
"Este o situatie clasica in care partile sunt mai valoroase decat intregul. Timpul trece. Nokia este un brand bun, dar este un brand obosit. Trebuie sa vina cu ceva nou", spunea Matt McCormick, manager la Bahl & Gaynor, companie care administreaza active de 3,6 miliarde de dolari.
Candva era o companie 300 de miliarde de dolari, dar acum a ajuns sa valoreze doar 25,6 miliarde de dolari. Este vorba despre producatorul de telefoane mobile Nokia. Colapsul acestei companii pare sa fie datorat lui Apple, care, in 2007, a scos pe piata iPhone-ul.
Nokia este mult mai ieftina decat primii ei 10 rivali, daca ar fi sa ne luam dupa venituri inainte de taxe, deprecieri si amortizari, potrivit Economic Times. Daca ar fi sa vanda separat divizia de telefonie mobila, echipamentele de infrastructura si afacerile legate de programele software pentru cartografiere pe care compania le dezvolta, Nokia ar putea ajunge la o valora de 39 de miliarde de dolari.
Vanzarea activelor grupului ar putea atrage cumparatori de