Podul pe cabluri de la Basarab este cel mai lat din interiorul unui oraș european. Dimensiunile sale record pălesc, însă, în fața altor pasaje hobanate din Asia, America și Europa, impresionante nu doar ca lungime, lățime ori înălțime, ci mai ales prin arhitectură.
Podul Octavio Frias de Oliveira este pod hobanat din Sao Paulo, Brazilia, peste râul Pinheiros, deschis în mai 2008. Podul are 138 de metri înălțime și uimitește prin structura neobișnuită, de X.
La sfârşitul lunii decembrie, pe el sunt puse mii de lumini, creând impresia unui pom de Crăciun imens. Podul este, de asemenea, luminat la ocazii speciale în timpul anului şi este adesea folosit pentru filmarea de reclame la mașini.
Podul brazilian uimește prin forma inedită, de X
A costat 60 de milioane de euro şi poartă numee faimosului scriitor irlandez Samuel Beckett.
Podul a fost deschis oficial pentru pietoni la 10 decembrie 2009, de către primarul Emer Costello. Accesul mașinilor s-a făcut începând cu a ziua următoare, de la ora 7.
Podul din Dublin a fost inaugurat în urmă cu un an şi jumătate
Podul Jintang este parte din autostrada care face legătura între provincia Zhejiang din China și arhipelagul Zhoushan.
Podul trans-oceanic are o lungime de peste 26 de kilometri, fiind al treilea pod ca lungime din China, după Hangzhou Bay Bridge şi Bridge Donghai. A fost deschis la 25 decembrie 2009.
Jintang este unul dintre cele mai lungi poduri peste apă din lume
Viaductul Millau se întinde pe valea râului Tarn lângă Millau, în sudul Franţei. Proiectat de inginerul francez Michel Virlogeux şi de arhitectul britanic Norman Foster, este cel mai înalt pod din lume. Costul construcţiei a fost de aproximativ 400 milioane de euro. Acesta a fost inaugurat oficial pe 14 decembrie 2004 şi deschis traficul