Un nou tip de vacanţă: cea în spaţiu cosmic. Nu, nu este doar scenariul unui film Science Fiction, ci una dintre găselniţele de business ale excentricului miliardar Richard Branson.
Virgin Galactic, afacere deţinută de miliardarul englez doreşte să devină prima companie comercială specializată în turismul spaţial. Concepută de inginerul Burt Rutan, nava SpaceShipTwo a efectuat deja în luna martie 2010 un prim zbor de testare, sub aripile unui vas-mamă - White Knight Two, deasupra deşertului Mojave din California.
Potrivit proiectului companiei Virgin, naveta se va separa de mama - cărăuş, cu ocazia zborurilor viitoare, la o altitudine de 16 kilometri. Odată ajunşi în spaţiu, turiştii vor putea să admire din interiorul navetei, prin câteva hublouri, Pământul.
Un bilet de călătorie ar putea costa "doar" 200.000 de dolari - începând din 2012, iar, din 2020, va scadea până la 30.000. Peste 300 de persoane şi-au rezervat deja un loc la bordul navetei SpaceShipTwo, plătind în avans biletul de 200.000 de dolari. "Prin 1988, ruşii, prin preşedintele Mihail Gorbaciv, mi-au oferit oportunitatea de a deveni primul turist în cadrul programului spaţial rusesc. Cât mi-au cerut? Peste 30 milioane dolari", povesteste Branson despre cum s-a gândit prima oară la conceptual de turism spaţial.
Planurile "spatiale" ale lui Branson nu se opresc însă aici: viitoare etapă este inaugurarea unor hoteluri de lux în spaţiu, ce vor putea fi utilizate ca viitoare baze de aprovizionare şi odihnă pentru astronauţi, în lungul zbor către Lună.
Branson şi aviaţia
În 1984, Richard Branson a lansat compania aeriană Virgin Atlantic Airways, prima sa afacere în aviaţie. "Am început cu un Boeing 747, însă am fost în stare să concurăm cu British Airways, care avea o flotă mare, un buget de marketing masiv şi ocupa poziţia dominantă pe Heathrow, principalul aeroport din Ma