Ziarele romanesti au vandut, in ianuarie-martie, cu zeci de mii de copii mai putin decat in primele luni ale anului trecut sau in trimestrul precedent. De la tabloidele Click si Libertatea la Pro Sport, Evenimentul Zilei si Gandul - publicatie ramasa doar online din aprilie a.c., cele mai multe ziare au inregistrat scaderi substantiale ale vanzarilor medii pe editie atat in comparatie cu trimestrul precedent, cat si cu primele trei luni din 2010, potrivit ultimelor cifre BRAT.
Cea mai abrupta scadere a avut-o ziarul Adevarul. Vanzarile medii pe editie ale acestuia au scazut de la circa 75.000 in ultimul trimestru al anului trecut la doar 44.800 in ianuarie-martie 2011 - de circa trei ori mai putin decat la inceputul lui 2010 (125.000 in medie pe editie in ianuarie-martie 2010).
Tabloidele Click, Libertatea, Cancan au pierdut la randul lor un numar mare de cumparatori, dar raman in fruntea clasamentului. Vanzarile Romania libera au ramas relativ constante, in timp ce vanzarile Jurnalului national au scazut de la 55.000 la inceputul anului trecut (48.000 la sfarsitul anului) la 40.000 in medie pe editie in primul trimestru din 2011. In randul ziarelor de sport, vanzarile GSP s-au mentinut in jurul a 40.000 de exemplare in medie pe editie, in timp ce vanzarile Pro Sport au scazut la circa 24.000 in medie pe editie.
In randul publicatiilor economice, Saptamana Financiara - care a avut o crestere substantiala a vanzarilor la sfarsitul anului trecut, cand revista a inceput sa se vanda impreuna cu un curs-colectie, "English Today" - inregistreaza o scadere a vanzarilor in T1 2011 fata de trimestrul precedent, dar acestea raman la un nivel ridicat.
Publicatie - Vanzari medii pe editie T1 '11 - T4 '10 - T1 '10
Click - 189.375 - 208.884 - 234.183Libertatea - 117.386 - 126.903 - 157.517Adevarul - 44.802 - 75.340 - 125.122Cancan - 43.01