Constructorul american a anunţat primele detalii despre cel mai mic motor Ford, cu o capacitate cilindrică de 1 litru. Propulsorul care face parte din familia EcoBoost va fi produs la Craiova.
Noul motor pe benzină în trei clindri va dezvolta o putere de 90-100 cai putere, echivalent cu puterea dezvoltată de cel cu o capacitate de 1,6 litri aspirat. Propulsorul a fost dezvoltat la Centrul Tehnic de Cercetare din Dunton, Marea Britanie.
Motorul va fi produs la Craiova începând de anul viitor şi va fi folosit de modelele Ford la nivel global. Americanii lucrează şi la o cutie de viteze automată cu 8 trepte. Transmisia automată în 8 trepte va fi produsă la Michigan şi va echipa noile modele hibrid ale constructorului american
"Motorul EcoBoost de 1 litru va dezvolta o putere şi un cuplu echivalente sau chiar superioare faţă de propulsoarelede 1,6 litri aspirate, a explicat Derrik Kuzack, vicepreşedintele departamentului de dezvoltare Ford.
Uzina Ford de la Craiova a produs în primele patru luni ale anului aproape 3.000 de unităţi din modelul de autoutilitară uşoară Transit Connect, de patru ori mai multe faţă de aceeaşi perioadă din 2010, când au fost asamblate 700 de unităţi.
Toate vehiculele asamblate de constructorul american au fost exportate, în timp ce 15% din producţia realizată în primele patru luni din 2010 a fost vândută pe piaţa românească, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
La începutul anului viitor, uzina va începe să producă un nou model, monovolumul de clasă mică B-Max. Modelul, al cărui concept a fost prezentat pe 1 martie la Salonul Auto de la Geneva, va fi construit exclusiv în România.
La sfârşitul lunii martie, la uzina de la Craiova a fost finalizată instalarea liniilor de producţie, atât cea pentru modelul B-Max, cât şi pentru noile motoare pe care constructoru