Calitatea carburanţilor vânduţi în România a scăzut în ultimele luni, ceea ce a dus la creşterea numărului de probleme tehnice ale maşinilor, susţin reprezentanţii transportatorilor.
"Nu se respectă aditivarea, găsim, când mergem la service, apă în rezervoare. Cifra octanică este mică, motiv pentru care creşte consumul de carburanţi. Carburanţii au impurităţi, sondele, jiglerele şi filtrele sunt pline de mizerie. Trebuie făcut ceva", a declarat pentru gândul Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT). Transportatorii au depus miercuri o sesizare în acest sens la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANCP).
Piese plătite din propriul buzunar deşi maşina era în garanţie
"Am avut cazuri în care, deşi maşinile erau în garanţie, patronii au plătit din banii lor anumite piese şi manopera, pentru că service-urile au constatat că problema este carburantul prost, deci că nu e o defecţiune a maşinii. Nu ştiu ce fac ei, pun apă în benzină, nu curăţă cum trebuie bazinele, dar sunt probleme mari şi cu benzina, şi cu motorina", a continuat Hagiu.
Contactat de gândul, preşedintele ANPC a declarat că aceste controale au loc oricum, indiferent dacă există sau nu solicitări în acest sens.
"Noi facem acest lucru de ani de zile, fie că este în urma unor plângeri, fie că am derulat noi o campanie de acest tip, de verificare a calităţii carburanţilor. Acolo unde am constatat nereguli am aplicat amenzi şi am retras de la comercializare carburanţii care nu respectau normele", ne-a declarat Constantin Cerbulescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.
Oficial, carburanţii din România sunt "conformi"
La nivel oficial însă, atât conform datelor ANPC cât şi ale Ministerului Economiei, carburanţii din România respectă standardele de calitate impuse de UE.
Cu ocazia celu