Timp de zece zile, în cetatea medievală a Hermannstadtului, au poposit 60.000 de spectatori care au aplaudat spectacole ale unor artişti din 70 de ţări. Peste 300 de evenimente s-au desfăşurat în 60 de spaţii, în cadrul Festivalului Internaţional de Teatru de la Sibiu (FITS), care s-a încheiat aseară.
Unele dintre cele mai apreciate au fost spectacolele în biserici, cetăţi şi situri istorice dimprejurul oraşului: spectatorii s-au plimbat spre Răşinari într-un tramvai, ascultând cugetările lui Cioran şi poeziile lui Cristian Popescu, în montările lui Gavriil Pinte, au ascultat muzică renascentistă în cetatea Cisnădioarei sau au hoinărit pur şi simplu pe pietonala Nicolae Bălcescu, admirând fascinantele instalaţii de foc, acrobaţiile şi luminile multicolore ale spectacolelor de stradă.
Poate că atracţia principală a fost producţia „Idiotul", după Dostoievski, a lituanianului Eimuntas Nekrošius, care s-a jucat în deschiderea festivalului. Însă la înălţime au fost anul acesta, la ediţia de majorat a FITS, şi spectacolele de dans ale trupelor Inbal Pinto, Malabar, Pál Frenák sau ale Baletului de Jazz din Montréal, creaţii nonconformiste şi de o plasticitate tulburătoare: „Pe repede-înainte", „Perla" (Inbal Pinto), „Captiva Laura" sau „Labirintul lui Jacques" (BJM Danse - Les Ballets Jazz de Montréal) sau „InTime" (Compania Pál Frenák).
„Faust", în patrimoniu
S-au remarcat, de asemenea, montările lui Ascanio Celestini, Yukio Suzuki, Emma Dante, alături de cele ale unor instituţii prestigioase: Burgtheater sau „Aktionstheater Pan.Optikum". Dintre creatorii români, Silviu Purcărete, Alexandru Dabija, Victor Ioan Frunză, Radu Afrim, Cristian Theodor Popescu, Saviana Stănescu şi-au prezentat cele mai recente spectacole, printre care „D'ale carnavalului", „O noapte furtunoasă", „Furtuna", „Miriam W", „Opinia publică", „Metoda" sau „Polans