Spoturile care fac reclama Romaniei si vor rula pe CNN, Eurosport si Euronews sunt cel mai bun produs in materie, de cand se chinuie sefii turismului nostru sa strapunga zarile.
Traditie, biserici din lemn, cladiri si piete medievale, culmi impadurite, ceata diminetii, Cimitirul vesel, struguri, excursii pe cal, ciripit de pasarele, izvoare repezi de munte, copii imbracati in costume populare, cocori, pelicani, pesteri, Peles. "Explore the Carpathian Garden", o calatorie care incepe in zilele noastre si se termina in trecut, in zorile de unde civilizatia pornea spre autostrazi, internet, coca-cola si piscine cu all inclusive.
O mica paranteza cu schepsis: Niste italieni adusi sa viziteze Clujul, anii trecuti, de fostul presedinte al consiliului judetean, Marius Nicoara, pentru a investi intr-o suita de statiuni de schi, conchideau, la finele incursiunii in Apuseni, dupa ce li s-au rupt salele de la hurducaturile provocate masinilor de teren de gropile marete, ca e pacat sa strici bunaciune de natura, sa vari utilajele in padure ca sa faci hoteluri. Nu-i vorba, n-au mai venit cu potul, si natura a ramas la locul ei. Intre timp, in judet se fac drumuri, ca sa lege copacii de orase.
In spoturile lansate de Elena Udrea recent pe site (una peste alta, m-am chinuit ceva sa le dibui, dupa ce le-am vazut in ziarul "Gandul") nu exista nicio artera asfaltata, doar o bucata de Transfagarasan, prezentat drept "cel mai frumos drum din lume".
Nu pe el se bazeaza insa turismul romanesc, decat ca obiectiv ce merita vazut pentru peisajul pe care-l strabate. Drumurile constituie inca o durere de cap pentru care Romania n-ar merita vizitata.
Exista multi care comenteaza: ok, avem o tara minunata, o promovam ca s-o vada si altii, dar ce te faci cand vor veni turistii s-o admire si vor descoperi ca n-au pe unde merge, ca li se r