Presa romaneasca ar putea deveni total independenta in urmatorii 5-10 ani, putand sa se finanteze chiar si in lipsa incasarilor din publicitate. Si asta datorita vanzarilor de produse si servicii pe care mass-media le poate face pe site-urile de stiri. Modelul de business de media a inceput sa fie deja experimentat la nivel international de publicatii precum Financial Times, care vinde online vin in valoare de 3-400 de milioane de euro.
In Romania, insa, cel mai mare proiect de acest fel, corect.com, in care Dinu Patriciu si Sorin Rosca Stanescu au investit 2 milioane de euro, a dat faliment la doar cateva luni de la lansare.
Peter Imre, directorul general al Adevarul Holding, a declarat ca si business-urile de media pot fi profitabile, iar mass-media viitorului, in urmatorii 5-10 ani, vor fi cele care vor incorpora pietele virtuale, unde poti face cumparaturi, gasi un avocat, sau chiar sa-ti schimbi partenerul de viata, si nu doar sa citesti stiri.
Si asta pentru ca site-urile de presa au avantajul ca "in magazinele noastre intra milioane de oameni, care pot fi atrasi si catre cumpararea altor produse".
Imre a adaugat ca economia va forta institutiile de presa sa faca acest lucru, dand si exemplul Slovaciei, unde "trei-patru publicatii mari au creat un perete de plata pentru accesarea continutului online". Reprezentantul Adevarul a explicat ca fiecare publicatie isi imparte veniturile in functie de cota de piata si numarul de cititori.
"Economia ne va forta si pe noi sa avem, o vedere de grup asupra presei, decat cea individuala, pe care o avem acum", a adaugat Imre. El a mai spus ca spatiul virtual face ca presa sa devina independenta la orice fel de presiuni politice sau economice, putand sa supravietuiasca singura.
Mai mult, in acest context, reprezentantul Adevarul Holding crede ca produsele m