Hard diskurile externe au devenit aproape la fel de populare ca stickurile USB, iar principalii distribuitori se aşteaptă anul acesta la o creştere a pieţei de 30%-40%.
Explozia de conţinut media, indiferent că e vorba despre filme, fotografii sau muzică, a determinat creşterea necesităţii de spaţiu de stocare, iar hard diskurile externe reprezintă o soluţie accesibilă şi facilă pentru majoritatea utilizatorilor de PC-uri.
„În 2010, piaţa de hard diskuri externe din România s-a dublat, iar tendinţa de creştere accentuată se menţine şi în 2011. Pentru anul în curs, estimăm o creştere a pieţei de minimum 40%, comparativ cu anul precedent“, a declarat Răzvan Ziemba, director general Asesoft Distribution, companie care distribuie branduri precum Western Digital, Seagate, Samsung sau Verbatim.
Hard diskurile externe vin cu capacităţi mari de stocare, care pornesc de la 250 de GB şi pot ajunge până la 8 TB. „În prezent, preţurile hard diskurilor externe sunt cu aproximativ 25% mai mici faţă de anul 2010. Se înregistrează creşteri ale vânzărilor de hard diskuri externe la capacităţi mari, atât pentru desktopuri (2 TB, 3 TB), cât şi pentru notebookuri (1 TB, 1,5 TB), a adăugat Ziemba. Potrivit lui Adrian Udvescu, product manager la Western Digital, cel mai mare producător de unităţi de stocare din lume, piaţa de hard diskuri externe a crescut cu 80% în 2010 faţă de 2009 şi cu 30% în primul trimestru al acestui an, comparativ cu perioada similară a anului trecut.
În ceea ce priveşte preţurile, acestea au scăzut 5%-10% din 2008-2009 până în primul trimestru al acestui an, a declarat Udvescu. „Tendinţa de scădere a preţului se va menţine pe tot parcursul anului 2011“, completează Răzvan Ziemba.
Capacităţi mari într-un design compact
„Hard diskul extern nu mai este de mult un moft, ci o necesitate“ consideră Ruxandra Dobre, product manage