Taxa de poluare auto va fi redusă cu 30% comparativ cu nivelul actual, indiferent de tipul de motorizare conform standardelor Euro, dar nu şi pentru maşinile dotate cu motor Euro 5, în cazul cărora taxa va ramane nemodificată, releva proiectul ordonanţei de modificare a taxei auto. În acelaşi timp, pentru maşinile cele mai poluante din categoria non-euro, cuantumul taxei va fi redus mai puţin sau deloc.
Actul normativ introduce o nouă grilă de calcul a taxei auto în funcţie de capacitatea cilindrică a maşinilor, pentru autovehicule încadrate în categoria M1, respectiv a vehiculor concepute şi construite pentru transportul de pasageri care au, în afara scaunului conducătorului, cel mult opt locuri pe scaune.
Coeficienţii taxei calculate pe baza acestui indicator vor scădea astfel uniform cu 30% pentru maşinile cu motor Euro 4, Euro 3, Euro 2, Euro 1 si non-euro, indiferent de capacitatea cilindrică, cu excepţia masinilor non-euro de 2.001-3.000 centimetri cubi, pentru care taxa scade doar cu 12%, şi de peste 3.000 centimetri cubi, unde taxa rămâne la acelaşi nivel.
Grila de calcul a taxei auto în funcţie de capacitatea cilindrică a maşinii relevă totodată că nici taxa auto percepută începând cu acest an pentru maşini Euro 5 nu va fi redusă, fiind menţinută la nivelul actual.
În prezent, o motorizare Euro 5 de 1.100 cmc este taxată cu 116 euro în cazul unei maşini noi şi cu 91 de euro în cazul unui autoturism vechi de doi ani.
Pentru o maşină Euro 5 de 2.000 de cmc veche de doi ani este achitată o taxă de 507 euro, iar înregistrarea unei maşini Euro 5 de 3.000 cmc veche de doi ani impune plata unei taxe de 1.541 euro. Pentru o maşină nouă cu motor Euro 5 de 3.000 centimetri cubi, taxa se ridică la 1.950 euro.
Taxa de poluare auto va fi redusă cu 30% comparativ cu nivelul actual, indiferent de tipul de motorizare conform standardelor E