Cel mai modern tramvai din Bucureşti cu podea coborâtă va circula pe lina 34, cea care va traversa Pasajul BasarabPatru garnituri nou-nouţe aşteaptă în uzinele vechi ale RATB-ului semnalul pentru a părăsi hala şi a intra pe traseu.
La 8 martie 2009, tramvaiul Bucur Low Floor (cu podea joasă) ieşea de pe poarta Uzinelor de Reparaţii Atelierele Centrale (URAC) din Capitală şi făcea senzaţie pe linia 21. Acesta a fost cadoul oferit de municipalitate domnelor şi domnişoarelor care se alegeau cu flori şi o plimbare gratuită.
Tramvaiul s-a întors mai apoi la uzină, iar la 5 august şi-a luat în serios menirea şi a ieşit „la treabă“, pe aceeaşi linie 21 până în urmă cu patru zile când a fost mutat pe linia 34.
Momentan, Bucur LF circulă între Calea Vitan şi Banu Manta, însă, potrivit unor surse din cadrul regiei, traseul urmează să fie prelungit către Ghencea via Pasajul Basarab.
250 de muncitori şi 60 de zile pentru un tramvai
După aproape doi ani de la lansarea pe şine şi aproximativ 70.000 de kilometri parcuşi, modernul tramvai Bucur LF 401 nu va mai fi singur. În curând, alte patru modele îl vor urma, 402, 403, 404 şi 405.
„Tramvaiele sunt aproape gata, aşteaptăm doar decizia Primăriei pentru a le scoate în trafic“, au declarat reprezentanţii biroului de presă al RATB.
Principalul avantaj al tramvaiului este podeaua joasă care ajunge până în dreptul refugiului, lucru benefic mai ales bătrânilor şi persoanelor cu handicap care nu vor mai face efortul să urce scările.
De asemenea, această îmbunătăţire micşorează semnificativ timpul de coborâre sau de urcare. Din cele şase intrări, patru, cele din mijloc, au podeaua joasă.
Vehiculul are 26 de metri lungime, 2,45 metri lăţime şi 43 de locuri pe scaune, iar alte 265 în picioare. Este produs 100% în uzinele româneşti, însă unele componente sunt i