Salariul nominal a crescut in aprilie, dar pe fondul inflatiei ridicate, puterea de cumparare a scazut. Cum resimte mediul de business acest lucru: se diminueaza consumul, iar magazinele sunt tinute pe post de expozitii. In schimb, este stimulata munca in plus.
"Daca puterea de cumparare coboara, cu aceiasi bani cumperi mai putine produse. Astfel, se va reduce consumul, iar unul din motoarele de crestere economica nu se materializeaza", a explicat Cristian Parvan, secretarul general al Asociatiei Oamenilor de Afaceri din Romania (AOAR).
Acesta vede insa si un efect pozitiv al scaderii puterii de cumparare. "Stimuleaza lumea sa lucreze in plus. Romanii se vor stradui sa castige mai mult", a spus Cristian Parvan.
Evolutia inflatiei si a castigului salarial in perioada aprilie 2010-aprilie 2011Maria Grapini, presedintele patronatului din industria usoara Fepaius, apreciaza ca scaderea puterii de cumparare a afectat de foarte mult timp domeniul in care activeaza.
"Bugetul pentru textile este din ce in ce mai mic. Romania este ultima tara din UE dupa cheltuielile cu textile. Consumul in domeniu a scazut foarte mult incepand din 2009", a spus Maria Grapini.
Ea a precizat ca industria este tinuta in viata de exporturi, care incepand din 2010 au trecut pe un trend pozitiv. "Eu am fost la diverse evenimente prin tara, la Sibiu, Galati. Lucrurile se resimt la fel in toate zonele. Nu se mai vinde aproape nimic. Oamenii mi-au spus ca tin magazinele de textile ca pe expozitie", a punctat Grapini.
Presedintele Fepaius a adaugat ca, in conditiile in care 3 ani la rand consumul este afectat, producatorii nu se gandesc decat cum sa iasa din piata.
Delia Nica, vicepresedintele Asociatiei Marilor Retele Comeriale din Romania (AMRCR), spune ca "retailerii resimt in fiecare zi" scaderea puterii de cumparare. "De ace