Peste 100.000 de euro a dat anul trecut un om de afaceri român ca să afle ora exactă. Retailerii se confruntă cu scăderea afacerilor, dar mizează pe extindere şi pe branduri noi.
În România anului 2010, marii retaileri au vândut cel puţin câteva ceasuri de ordinul zecilor de mii de euro, în unele cazuri de peste 100.000 de euro, relatează revista "Capital".
Cel mai scump ceas vândut în 2010 a fost un Glashutte Original Pano Tourbillon XL, care a costat 108.900 de euro şi a fost comercializat de Helvetansa.
"38% din vânzările de anul trecut au fost constituite din produse cu preţuri mai mari de 15.000 de euro", declară Daniela Filip, PR& marketing director al Helvetansa. "Anul 2011 a debutat cu vânzarea unui Master Grande Tradition Tourbillon de la Jaeger Le Coultre, în valoare de 100.000 de euro", adaugă ea.
Potrivit Danielei Filip, clienţii sunt atraşi de mărcile cu tradiţie, design clasic, în top fiind Vacheron Constantin, Jaeger LeCoultre şi Cartier, deşi se observă o apreciere şi a mărcilor de nişă, precum Vulcain sau Carl F Bucherer.
Un alt model valoros vândut anul trecut este un Rolex GMTMaster II din aur alb şi cadranul pavat cu diamante, al cărui preţ a fost de 87.500 de euro, după cum spun reprezentanţii Chronolink, importator exclusiv în România al mărcilor Rolex şi Tudor.
Acelaşi retailer a vândut anul acesta şi modelul Rolex Royal Black, cu baghete de safire pe lunetă, al cărui preţ este aproximativ 79.000 de euro.
"Există o puternică tendinţă de a căuta în special modelele Rolex în combinaţie de aur cu oţel, cu o mare varietate de cadrane", spune Raluca Dobre, director de comunicare al Chronolink.
Preţul de pornire al unui ceas Rolex este de 3.500 de euro şi poate depăşi 100.000 de euro. "Dintre ceasurile pe care le-am vândut între 2008 şi 2010, peste 60% s-au