Atragerea abuzivă a artei şi a artiştilor în disputele politicianiste, cu toată mocirla ce le însoţeşte, nu poate decât să îi transforme în victime colaterale. Iar când toate acestea lături sunt ejectate în presă o adaugă şi pe aceasta la aceeaşi categorie. Ne referim aici la atacurile murdare, lipsite de obiectivitate gazetărească, din ”ziarul văii jiului” ce apare la Petroşani, împotriva unui reputat om de teatru cum este Mihai Constantin Ranin. Trebuie să spunem din capul locului că Mc Ranin nu e un om comod mai ales ca adversar politic. Asta o poate afirma tot stafful PDL din Dâmboviţa, cărora le-a provocat multe nopţi de coşmar prin acţiunile sale (unde a întrebuinţat, totuşi, mijloace artistice) pentru apărarea independenţei Teatrului ”Tony Bulandra” de imixtiuni politice.
Din start, Cătălin Docea, autorul articolului vrea să învrăjbească colectivele Teatrului din Artă Deva şi al Teatrului ”I.D. Sârbu” din Petroşani) într-o perioadă când relaţiile lor sunt bune şi când, din păcate, în alte părţi se desfiinţează teatre! Ultimul spectacol al actorilor din Petroşani la Deva (cu Casa Bernardei Alba de Garcia Lorca) a fost un succes de public. Fără să vadă niciun spectacol al primului, C.D. decreteză că numai la cel de-al doilea s-ar face teatru!
Să slalomezi prin mulţimea de date despre Mihai Constantin Ranin de pe Google şi să te opreşti numai la cele pe care le poţi exploata negativ, adică prezentându-le deformat, e un procedeu uzitat de ziariştii pentru care deontologia e un moft, iar ”comanda” literă de lege. Să nu reţii nimic din activitatea sa profesională de la Paris, de la teatrele din Sibiu şi Târgovişte, dar să pomeneşti de la început de ”spectacole reîncălzite”, trădează cel puţin lipsă de cultură teatrală. Pentru ştiinţa autorului (niciodată nu e prea târziu să înveţi), toţi marii regizori procedează la fel. Exemplu: Liviu Ciulei a montat