Idei de afaceri ale liceenilor de a X-a: geantă pentru laptop cu aerisire, fusta-pantalon, creionul de ochi şi de scris. Tinerii de la Colegiul Naţional „Mihai Viteazul“ din Bucureşti şi-au făcut companii virtuale şi au încercat să vândă produse sau servicii inovatoare colegilor şi profesorilor.
Licenii au învaţat să facă planuri de afaceri, de marketing şi să-şi întemeieze firme, în clasa a X-a la educaţie antreprenorială, în cadrul programului „Compania" care a ajuns în şcoli prin organizaţia Junior Achievement.
Acelaşi ONG a reuşit să convingă autorităţile în 2004 ca materia educaţie antreprenorială să devină obligatorie pentru al doilea an de liceu. „Programul este o oportunitate de a aplica principii economice şi de afaceri şi ajută la dezvoltarea spiritului organizatoric, a aptitudinii de conducere şi competenţelor de a lucra în echipă", explică Lucian Grămescu, Manager Operaţiuni la Junior Achievement România.
Edia, câştigătorii categoriei „Responsabilitate socială“
Ecaterina Botez, profesoară de economie şi de educaţie antreprenorială, predă de un an la „Mihai Viteazul". Înainte, a mai lucrat cu copii de la colegiile „Sava" şi „Vianu". Vorbeşte cu pasiune despre materia pe care o predă şi e convinsă că educaţia antreprenorială ajută nu doar tinerii, ci şi societatea. „Cred că această ţară va ieşi din impas prin iniţiative antreprenoriale pentru că firmele mici şi mijlocii sunt baza economiei. 90% din ţările lumii au economia formată din IMM-uri, se bazează pe antreprenori, poţi fi antreprenor în orişice, şi în cercetare, comerţ, agricultură. Eu am sesizat şi nişte lipsuri: de exemplu, noi suntem mai mult un popor de atitudine, n-avem simţul acţiunii, n‑avem iniţiativă".
Expoziţia „Iniţiative antreprenoriale"
Ecaterina Botez a organizat într-o vineri călduroasă de mai o expoziţie-concurs în c