Televiziunea publică a reuşit, în doi ani, să recupereze din publicitate doar 4% din cele 35 de milioane de euro pe care le-a plătit pentru drepturile de difuzare a competiţiei europene. Doar 1,4 milioane de euro a câştigat TVR de pe urma celor două sezoane de Champions League. Este o afacere catastrofală, care adânceşte deficitul financiar al instituţiei.
În recenta ediţie a UEFA Champions League, postul public a câştigat 720.000 de euro din publicitatea vândută în timpul meciurilor transmise live şi în programale editoriale aferente (talk-show). „Adevărul" a calculat această sumă pe baza punctelor de audienţă înregistrate de toate reclame difuzate.
Cu o ediţie, în urmă (2009 - 2010), cea mai tare competiţie fotbalistică a Europei i-a adus televiziunii publice 723.000 de euro. În doi ani, TVR a obţinut de pe piaţa locală de publicitate doar 1,44 milioane de euro.
În aprilie 2008, televiziunea publică anunţa cu mândrie că a câştigat licitaţia pentru drepturile TV pentru următorii trei ani. Suma vehiculată, dar nerecunoscută oficial, este de 35 de milioane de euro.
Aşadar, TVR a reuşit să-şi recupereze doar 4% din investiţia în programul fotbalistic, adică „praful de pe tobă". Pentru a-şi acoperi banii cheltuiţi, instituţia ar trebui, în următoarea ediţie UEFA Champions League (2011 - 2012), să vândă publicitate în valoare de 33,6 milioane de euro.
O utopie, având în vedere că anul trecut, televiziunea a avut venituri totale din publicitate de doar 9,6 milioane de euro. Este evident că şefii de atunci ai TVR au făcut o investiţiei de „amorul"... fotbalului, fără niciun calcul prealabil.
„Aruncatul cu banii" este sportul preferat al celor din televiziunea publică.
13 meciuri sub 20.000 de euro
În aprilie 2008, când au achiziţionat aceste drepturi, şefii de atunci ai Departamentului Sport - Vlad En