Această piaţă evoluează împreună cu creşterea numărului de utilizatori de smartphone-uri
2010 a fost un an important pentru industria de marketing pe telefonul mobil. Pieţele dezvoltate precum SUA, Europa de Vest şi Asia şi-au continuat creşterea, în timp ce pieţele emergente precum România, de-abia şi-au deschis porţile pentru marketingul pe mobil, potrivit Digital Factbook 2011, realizat de Hyperactive. Cei mai importanţi factori care influenţează această piaţă sunt rata pe penetrare în creştere a telefoanelor mobile, în special a smartphone-urilor şi ofertele pe care operatorii de telefonie mobilă le oferă.
Piaţa de mobile marketing din România evoluează împreună cu creşterea numărului de utilizatori de smarthphone-uri. În 2010, unul din zece telefoane mobile vândute de operatori era un smarthphone. În mometul de faţă, rata de penetrare a smarthphone-urilor din totalul telefoanelor mobile este de 11%.
O oportunitate şi o provocare
"Creşterea numărului de utilizatori de smartphone-uri este atât o oportunitate, cât şi o ameninţare pentru agenţiile de publicitate", se arată în raportul citat. Existenţa a mai multor dispozitive implică raporturi cu mai multe sisteme de operare, ceea ce poate duce la apariţia unei incompatibilităţi şi a fragmentării.
La finele anului trecut existau 3 milioane de site-uri, la nivel mondial, optimizate pentru telefonul mobil, o creştere cu 2000% faţă de anul 2008, când s-a înregistrat un număr record de site-uri pentru telefonul mobil, de 150.000.
Numărul de site-uri specializate din România s-a dublat anul trecut, dar numărul lor este destul de mic comparativ cu creşterea rapidă a numărului de conexiuni pentru internet mobil.
Cele mai multe companii din România care şi-au optimizat site-uri sunt din domeniul bancar, serviciilor de afaceri, ştiri online sau divertisment.
P