Primul tunel de cale ferată alimentat cu energie solară din Europa va fi inaugurat astăzi la Anvers, în Belgia. Tunelul are o lungime de 3,3 kilometri şi face parte din traseul feroviar de mare viteză care va lega Parisul de Amsterdam. Sursa: Reuters
Graţie alimentării cu energie solară, se estimează că se va evita poluarea atmosferei cu 47.300 de tone de dioxid de carbon în următoarele două decenii, potrivit The Telegraph.
Electricitatea generată de cele 50.000 de panouri fotovoltaice va furniza energia necesară pentru funcţionarea trenurilor care vor circula prin tunel cu o viteză de aproximativ 300 de kilometri la oră, dar şi pentru oraşul Anvers.
Astfel, panourile vor genera o cantitate de electricitate de 3.300 MWh pe an, suficientă pentru a acoperi consumul de curent electric al unui număr de 950 de familii.
Costul total al panourilor solare, produse de compania belgiană Enfinity, se ridică la circa 12,6 milioane de lire sterline.
Mai multe proiecte în derulare
Energia solară este privită ca o metodă de reducere a poluării produse de transportul feroviar. De exemplu, în Italia circulă un tren pe acoperişul căruia au fost montate panouri solare ce furnizează energia necesară funcţionării sistemului de aer condiţionat. Costul montării panourilor solare a fost suportat din fondurile Uniunii Europene.
Şi francezii se uită la această tehnologie pentru a asigura electricitatea necesară pentru iluminat şi aer condiţionat într-un tren.