Ce au în comun un manager american, unul rus, unul sârb şi unul neamţ care au venit în interes de afaceri în România? Le place mâncarea de la restaurantele bucureştene, se plimbă sau chiar aleargă prin parcuri în weekend, ies în pub-urile din centrul vechi şi cred că românii sunt prietenoşi. Nu le place traficul şi nu reuşesc să înţeleagă infrastructura oraşului, dar asta nu-i împiedică să se simtă ca acasă la câteva mii de kilometri distanţă de ţara natală.
Unul dintre executivii proaspăt "aterizaţi" la conducerea unei companii din România este americanul Steve Warner, 46 de ani, care a preluat la începutul lunii trecute funcţia de managing director al companiei farmaceutice MSD (Merck Sharp & Dohme) România.
"Îmi plac foarte tare parcurile, arhitectura, mâncărurile şi stilul de viaţă în general relaxat după ziua de muncă. Nu sunt prea plăcut impresionat de graffitiul de pe clădirile frumoase. M-a bucurat ocazia de a locui în Bucureşti, am acceptat imediat postul, deoarece colegii din România sunt recunoscuţi în întreaga Europă pentru faptul că lucrează foarte bine în echipă", a spus Warner, care şi-a început mandatul la data de 1 mai. Înainte de a veni în România, el a fost director de marketing şi de vânzări al MSD Coreea de Sud. În prezent, el se află la conducerea unui business aflat pe locul 7 în topul companiilor din industria farmaceutică realizat anul trecut, întrucât MSD (împreună cu Schering Plough) a avut vânzări de 448,4 mil. lei (106,5 mil. euro), conform datelor companiei de analiză şi cercetare de piaţă Cegedim România.
Lui Sergey Slipchenko, executivul rus care se află de şase luni la conducerea producătorului de ţigarete Philip Morris România, îi place că românii din Bucureşti sunt prietenoşi, spre deosebire de locuitorii Moscovei, care se concentrează numai pe propriile probleme din cauza ritmului alert al vieţii.
"O