Taxa de poluare auto va scădea cu 30% faţă de nivelul actual pentru motoarele la standarde Euro, însă reducerea nu se va realiza şi pentru maşinile cu motor Euro 5, potrivit unui proiect de ordonanţă de urgenţă, citat de Mediafax.
În acelaşi timp, pentru maşinile cele mai poluante din categoria noneuro, cuantumul taxei va fi redus mai puţin sau deloc. Coeficienţii taxei calculate pe baza acestui indicator vor scădea astfel uniform cu 30% pentru maşinile cu motor Euro 4, Euro 3, Euro 2, Euro 1 şi noneuro, indiferent de capacitatea cilindrică, cu excepţia maşinilor noneuro de 2.001-3.000 centimetri cubi, pentru care taxa scade doar cu 12%, şi de peste 3.000 centimetri cubi, unde taxa rămâne la acelaşi nivel. Curtea Europeană de Justiţie a arătat că taxa de primă înmatriculare încalcă legislaţia UE întrucât produce un dezavantaj la vânzarea maşinilor second-hand din alte state pe teritoriul României. Deoarece taxa este ilegală, România are de înapoiat proprietarilor de maşini 750 de milioane de euro, potrivit unui document guvernamental.
Taxa de poluare auto va scădea cu 30% faţă de nivelul actual pentru motoarele la standarde Euro, însă reducerea nu se va realiza şi pentru maşinile cu motor Euro 5, potrivit unui proiect de ordonanţă de urgenţă, citat de Mediafax.
În acelaşi timp, pentru maşinile cele mai poluante din categoria noneuro, cuantumul taxei va fi redus mai puţin sau deloc. Coeficienţii taxei calculate pe baza acestui indicator vor scădea astfel uniform cu 30% pentru maşinile cu motor Euro 4, Euro 3, Euro 2, Euro 1 şi noneuro, indiferent de capacitatea cilindrică, cu excepţia maşinilor noneuro de 2.001-3.000 centimetri cubi, pentru care taxa scade doar cu 12%, şi de peste 3.000 centimetri cubi, unde taxa rămâne la acelaşi nivel. Curtea Europeană de Justiţie a arătat că taxa de primă înmatriculare încalcă legislaţia UE î