Situaţia parcului rulant al CFR Călători este una la limită din punct de vedere al siguranţei circulaţiei, având în vedere că 75 la sută dintre locomotivele şi vagoanele companiei au durata de viaţă depăşită, potrivit informaţiilor remise Agerpres de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.
Compania are circa 400 de automotoare Desiro, producţie Siemens, care au început să fie livrate din 2003, câte 40 anual, şi chiar şi acestea au probleme referitoare la revizii, unul dintre acestea având probleme tehnice serioase chiar la o vizită pe şantierul feroviar între Câmpina şi Predeal a ministrului Transporturilor, Anca Boagiu.
Doar două locomotive au fost achiziţionate recent de CFR, cea mai nouă fiind produsă în 1991, la Electroputere Craiova. Şi în cazul vagoanelor, situaţia este destul de gravă, mai ales că în ritmul acesta ar trebui miliarde de euro alocaţi în următorii ani pentru remedierea situaţiei.
Materialul rulant - locomotive sau vagoane - din dotarea operatorilor de transport persoane sau marfă are o vârstă medie de 25 de ani, iar infrastructura feroviară publică este scadentă la reparaţii pe aproape 90 la sută din poduri şi lucrări de artă, 90 la sută din reţeaua de tracţiune electrică şi 50 la sută din infrastructură.
În prezent, calea ferată din România are o lungime de peste 11.300 de kilometri, din care mai mult de 20 la sută sunt situaţi pe reţeaua ferată europeană (TEN-T). Din întreaga reţea, doar 36 la sută este electrificată (4.000 de kilometri), deşi sunt planuri prin care calea ferată va ajunge la un grad de electrificare de 51 la sută în 2010, 3.500 de vagoane, peste 120 de locomotive şi 1.600 de trenuri.
Potrivit programului de dezvoltare a parcului rulant, până în 2012 CFR Călători ar trebuie să achiziţioneze 500 de vagoane noi, alte 700 urmând să fie modernizate, printr-un contr