Potrivit informaţiilor intrate în posesia Jurnalului Naţional, Ministerul Transporturilor doreşte să rezilieze contractul cu Bechtel.
Recent, CNADNR a trimis o scrisoare Bechtel SUA prin care a solicitat informaţii despre derularea contractelor similare celui aflat în derulare cu statul român. În scrisoare se arată că România doreşte să negocieze retragerea Bechtel de pe şantierul Autostrăzii Transilvania. Partea română a transmis firmei-mamă costurile la care au ajuns lucrările pe şantierul început acum şapte ani: un kilometru de autostradă ne costă 16 milioane de euro. Citeşte aici răspunsul stupefiant al americanilor.
Proiectul semnat în 2003 cu compania americană pentru Autostrada Transilvania nu are însă clauze de reziliere!
Bechtel poate renunţa oricând, România nu. Singura portiţă este următoarea: păgubosul contract pe bani publici ar putea fi închis numai în condiţiile în care statul nu mai are bani pentru susţinerea proiectului.
În acest moment, se pare că s-au creat premisele acestui scenariu: bugetul nu mai poate plăti lucrările Bechtel. Dacă se reziliază contractul, statul român nu are voie să atribuie lucrarea încă doi ani. Cam acesta este, în mare, preţul pe care îl plătesc românii pentru unul dintre cele mai păguboase contracte pe bani publici! Între timp, compania americană a fost somată să renunţe la 30% din cheltuielile indirecte. CNADNR plăteşte numai pentru aceste cheltuieli 1 million de euro pe lună.
Citiţi şi:
● Suntem fraierii lumii: şosea de 4 benzi în România, la preţ de 16 benzi în SUA
● CNADNR a plătit pe 1,5 miliarde de euro pentru a lega Gilăul de Turda (52km)
● Surpriza autostrăzii – pod de 250 de milioane de euro
● Autostrada – legată de Cluj cu un "drum lăturalnic"
Potrivit informaţiilor intrate în posesia Jurnalului Naţional, Ministerul