Peliculele şi evenimentele desfăşurate la Transilvania International Film Festival de la Cluj-Napoca atrag un public numeros. Oraşul este împodobit cu steaguri şi afişe cu sigla festivalului, iar chipul regizorului Corneliu Porumboiu – anul acesta, imaginea evenimentului —, îmbrăcat în fotbalist, este omniprezent.
În faţa cinematografelor este mereu aglomeraţie, chiar şi filmele necunoscute rulează cu sala plină. Terasele sunt aglomerate, fie că este duminică, fie că este mijlocul săptămânii, iar cinefilii nu se lasă speriaţi de vremea toridă.
Majoritatea turiştilor vorbesc despre filme, în timp ce clujenii se refugiază de puhoiul de vizitatori într-un loc pe care-l ştiu doar ei, precum terasa de la punctul de observaţie Belvedere.
Într-o pizzerie, două americance discutau despre finalul seriei „Harry Potter" (cu ultimul film programat pentru lansare la sfârşitul lui iulie), recapitulând povestea, în timp ce făceau poze la mâncărurile gustate.
Luni, în parcarea din faţa Teatrului Maghiar, a început prima reprezentaţie la TIFF a spectacolului „Autobahn", de Neil LaBute, în regia Mihaelei Sîrbu.
La fiecare dintre cele cinci reprezentaţii există un număr limitat de spectatori - 18 -, iar formatul este unul neobişnuit. Piesa se joacă în şase maşini, care pornesc din parcare în locuri diferite din Cluj - actorii stau pe locurile din faţă şi trei spectatori în spate.
Amatorii de proiecţii în aer liber au avut două opţiuni. Faţă de ecranul din Piaţa Unirii, comod, unde puteau sta pe scaune, la nou-deschisul Mănăştur Open Air, lumea a stat în fiecare seară aşezată pe iarbă sau pe asfalt.
Tot în weekend, s-au proiectat două superbe filme 3D, aparţinând marilor regizori germani Wim Wenders şi Werner Herzog.
Film de 1.000 de dolari
Duminică seară au avut loc proiecţiile primelor două pelicule din com