Încă de pe vremea primelor celulare cu camere foto de rezoluţie 640x480, firmele de cercetare de piaţă, dar şi utilizatorii obişnuiţi îşi puneau problema în ce măsură va fi afectat business-ul producătorilor tradiţionali de camere foto de aceste inovaţii din lumea telecom. Polemicile s-au înteţit pe măsură ce rezoluţia camerelor foto din dotarea telefoanelor mobile a crescut, fapt coroborat cu impactul idustriei comunicaţiilor mobile, în toate colţurile mapamondului.
Una dintre marile companii din lumea camerelor foto digitale, Nikon, abordează o politică cel puţin interesantă faţă de omniprezentul mobil cu megapixeli.
Într-un interviu citat de cellular-news.com, directorul Nikon pentru Singapore şi Indonezia, Masanobu Tsunoda, arată că piaţa celularelor cu camere foto este de fapt una complementară business-ului dezvoltat de compania pe care o reprezintă şi, mai mult, chiar un stimulent pentru creşterea vânzărilor.
Tsunoda consideră că de fapt utilizatorii camerelor foto din telefoane mobile sunt frustraţi de calitatea slabă a imaginilor capturate, precum şi de timpii de expunere neperformanţi. În acest context, este aproape natural ca utilizatorii să treacă la utilizarea de camere dedicate, pe măsură ce devin interesaţi de fotografie.
“Atâta timp cât toată lumea face poze cu telefonul mobil, aceste dispozitive vor ajuta la dezvoltarea culturii fotografice iar noi credem că celularul este prietenul nostru”, a declarat Tsunoda.
Încă de pe vremea primelor celulare cu camere foto de rezoluţie 640x480, firmele de cercetare de piaţă, dar şi utilizatorii obişnuiţi îşi puneau problema în ce măsură va fi afectat business-ul producătorilor tradiţionali de camere foto de aceste inovaţii din lumea telecom. Polemicile s-au înteţit pe măsură ce rezoluţia camerelor foto din dotarea telefoanelor mobile a crescut, fapt coroborat cu impactul idustriei c