Taxa de primă înmatriculare ar putea fi diminuată cu maxim 20% din valoarea actuală, mai puţin pentru maşinile cu motorizările Euro 5, au declarat, luni, pentru AGERPRES, surse oficiale.
'Ceea ce s-a publicat în presă până acum nu este, în niciun caz, în formă finală. Ministrul Laszlo Borbely nu a declarat niciodată că taxa va fi micşorată cu un procent fix. Tot timpul a spus că diminuarea va fi cuprinsă între 20 şi 30%. Din discuţiile care au loc, a reieşit faptul că taxa auto va scădea cu maxim 20%, mai puţin pentru maşinile cu motorizările Euro 5', au precizat sursele citate.
Guvernul a amânat, săptămâna trecută, adoptarea modificărilor la taxa auto, urmând ca modificările propuse să fie adoptate în şedinţa de miercuri.
Potrivit unor surse oficiale, Ministerul Justiţiei s-a opus adoptării ordonanţei de urgenţă de modificare a taxei auto, din cauza unor probleme legate de posibilitatea despăgubirii persoanelor care au fost taxate deja în baza OUG 50/2008, în condiţiile în care forma de act normativ propusă în Guvern se referă doar la situaţiile viitoare.
Ministrul Mediului a propus extinderea taxei auto şi la maşinile înmatriculate în România înainte de 1 ianuarie 2007, precum şi reducerea taxei auto cu 20-30%. Astfel, la tranzacţionarea unei maşini înmatriculate înainte de 1 ianuarie 2007, cumpărătorul ar urma să achite taxa auto.
Taxa de poluare auto a crescut, de la 1 ianuarie 2011, în medie, cu 45-50%, în funcţie de vechime şi puterea maşinii.
Modificările taxei auto prevăd aplicarea acesteia de la începutul acestui an şi pentru maşinile Euro 5, cuantumul taxei fiind între 40 de euro, pentru o maşină cu motor de 1.100 cmc şi o vechime de doi ani, şi 1.867 euro, în cazul unei maşini noi de 4.200 cmc.
Pentru autoturismele cu motorizări de 2.000 cmc, taxa variază între 342 şi 413 e