Revoluţia maşinilor electrice este doar la un pas distanţă. Dependenţa din ce în ce mai mare de petrol, creşterea preţului materiilor prime folosite în industria auto, precum şi dezideratul de a reduce emisiile de dioxid de carbon îi determină pe mai toţi producătorii de profil, de la Nissan şi Citroën la Audi, să ia în considerare producţia de serie a maşinilor electrice. Deocamdată, pe şoselele din întreaga lume, maşinile electrice sunt o apariţie rară. Dintr-un total de circa 750 de milioane de autovehicule la nivel mondial în 2010, potrivit Organizaţiei Naţiunilor Unite, doar câteva mii sunt modele electrice.
În România deocamdată există doar o singură maşină electrică înmatriculată, şi anume un Mitsubishi i-MiEV.
"Acum un deceniu, nimeni nu vorbea de dezvoltarea sustenabilă, de emisiile de dioxid de carbon, iar acum aceasta este preocuparea noastră principală", a declarat Michel Rollier, CEO al producătorului de anvelope Michelin, în deschiderea celei de-a 11-a ediţii a Michelin Challenge Bibendum, eveniment ce a tratat şi anul acesta subiecte de actualitate cu privire la problemele din sistemele de transport, energie, siguranţă rutieră, emisii de gaze cu efect de seră. Evenimentul de anul acesta, desfăşurat la Berlin, pe amplasamantul fostului aeroport Templehof, a adunat cea mai mare parte a producătorilor de automobile şi de componente auto, care au dezvoltat tehnologia electrică auto, implementată acum pe modele care se apropie de producţia de serie.
"În cinci-zece ani modelele pe care le vedeţi astăzi aici le-am putea vedea destul de des şi pe şosele", a mai spus Rollier.
Michelin Bibendum a reunit peste 280 de modele de maşini, de la cele standard, pe benzină sau diesel, până la hibride şi electrice.
Una dintre maşinile electrice care au captat atenţia în cadrul evenimentului Michelin Bibendum a fost Mia,