Ultimii doi, trei ani au fost dificili pentru piata locala de IT, dar au fost si furnizori mari de software si servicii din Romania care si-au majorat cota de piata, numarul de angajati si portofoliul de produse. Unul dintre factorii cresterii este extinderea in strainatate, piata locala neoferind aproape nicio sansa acestor companii de a-si atinge obiectivele, potrivit companiei de consultanta PAC Europa de Est.
Principalele motive pentru care companiile se extind in strainatate sunt faptul ca in timp ce in afara exista posibilitatea unei dezvoltari semnificative, in Romania, piata IT este inca afectata de criza financiara si economica, de instabilitatea politica, de scaderea puterii de cumparare locale si de diminuarea investitiilor straine directe.
“Obiectivele lor de afaceri depasesc capacitatea aparenta de absorbtie a pietei pentru urmatorii doi pana la cinci ani”, enunta Eugen Schwab-Chesarum (foto), adaugand ca, in prezent, “gradul de dezvoltare a pietei romanesti nu le ofera aproape nicio sansa acestor companii de a-si atinge obiectivele ambitioasele planuri de afaceri”.
Daca la inceputul acestui an PAC estima o crestere de 6-8% a pietei de soft si servicii fata de cele 700 de milioane de euro din 2010, in prezent oficialii companiei cred ca aceste predictii pot fi cu greu indeplinite din cauza reticentei companiilor private si a sectorului public de a investi in IT si a absorbtiei foarte scazute a fondurilor europene pentru tehnologie.
Astfel, piata romaneasca de IT este inca departe de o revenire consistenta, iar Romania risca, pentru al treilea an consecutiv, sa fie una din perdantele regiunii, cu o cota de piata in continua scadere in ceea ce priveste investitiile totale in IT.
Pe de alta parte, companiile care se orienteaza catre strainatate sunt in special furnizorii de solutii software, arata analiza realizata de P