Deplasarea unei echipe de televiziune pentru transmiterea live a unui eveniment poate genera uneori costuri de pana la cateva mii de euro. Televiziunea low-cost testeaza insa continutul oferit gratuit, filmat de un singur operator.
Vitalie Esanu (foto), antreprenor din Republica Moldova, fondatorul proiectului privesc.eu si managerul companiei Evisoft, a declarat pentru DailyBusiness.ro ca televiziunea la cost redus este un model de business nou, care ofera content video gratuit, insa organizatorii care solicita transmiterea evenimentului sunt nevoiti sa plateasca.
"Si asta pentru ca, daca avem mai multe live-uri, echipa privesc.eu ramane la cei care au platit pentru asta", a precizat fondatorul business-ului.
Contentul video low cost a fost lansat in urma doi ani, in Republica Moldova, din dorinta unor tineri de a arata "obiectiv", ce se intampla la fata locului.
Dupa doi ani de la punerea in practica a acestei idei, business-ul a intrat si in Romania, prin semnarea recenta a unui parteneriat cu Hotnews si comunicatedepresa.ro.
In toata aceasta perioada, site-ul de transmisiuni video in direct, privesc.eu a generat venituri de zeci de mii de euro, cu o investitie de 35.000 de euro.
Inainte de Revolutie, mass-media manipulau oamenii
Vitalie Esanu povesteste ca inainte de Revolutia din Moldova, din aprilie 2009, mass-media manipulau oamenii, prin impachetarea informatiei video.
Astfel ca, dupa evenimentele din aprilie 2009, cativa tineri au inceput sa transmita live, din pasiune, fara a modifica continutul, aratand cum se desfasurau lucrurile. Si asta pentru ca "transparenta este noua obiectivitate a media", dupa cum sustine Esanu.
Continutul era transmis in direct, pe un blog construit pe platforma Wordpress.
In prezent, privesc.eu transmite live, pri