Utilizarea autostrăzilor de pe coridorul IV paneuropean va fi posibilă doar după plata unei taxe, a anunţat marţi Anca Boagiu, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii.
"Este una dintre condiţiile impuse de UE şi acceptată de Guvern. Consultanţii noştri cu cei de la JASPERS (o iniţiativă lansată de UE, BEI şi BERD pentru susţinerea proiectelor europene, n.r.) lucrează la calcularea taxei, iar valoarea acesteia o vom comunica aproape de finalizarea contractului", a declarat Boagiu, citată de Mediafax. Daniela Drăghia însă, directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNANDR) a anunţat că taxa va fi aplicată pentru utilizarea tuturor autostrăzilor.
"Comisia Europeană a impus condiţii clare, atunci când ne-au dat finanţarea, şi anume taxarea autostrăzilor. Vorbim de coridorul IV dar şi de celelalte autostrăzi deja construite. Întreaga reţea va fi taxată", a declarat Drăghia, citată de agenţia de ştiri. "Dacă vom trimite în această lună cererea la Comisia Europeană pentru taxarea autostrăzilor, ei au termen de şase luni pentru a ne răspunde. Asta înseamnă că la începutul anului viitor vom afla toate detaliile", a adăugat ea.
În momentul de faţă România are finalizat din coridorul IV paneuropean, care leagă, în România, Nădlac de Constanţa, doar Bucureşti-Piteşti, de 111 km şi Bucureşti - Cernavodă, 151 de km, care face parte din Autostrada Soarelui, A2 (Bucureşti-Constanţa). Ministrul nu a precizat însă dacă pentru utilizarea acestor două tronsoane, care sunt deja în exploatare, va fi obligatorie plata unei taxe.
Ca regulă generală, UE cere statelor care construiesc autostrăzi cu bani din fonduri comunitare să perceapă o taxă care să fie folosită pentru întreţinerea, operarea şi reabilitarea lor. Cum Bucureşti-Piteşti şi Bucureşti-Cernavodă sunt construite cu bani de la bugetul statului, decizia de impunere a