Peste 20 de autoturisme de epocă au dat astăzi culoare principalelor bulevarde din Constanţa. Minuni de zeci de mii de euro, lustruite ca oglinzile le-au arătat constănţenilor şi turiştilor că deşi, o parte dintre ele, au dublul vârstei proprietarilor, sunt într-o formă maximă.
Parada face parte din serie de evenimente organizate pentru promovarea show-ului aviatic oferit mâine de escadrila „Thunderbirds“ pe Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu. Mândrii proprietari ai 22 de autoturisme de epocă au defilat pe principalele bulevarde din Constanţa dar şi în staţiunea Mamaia, secondaţi de motocicliştii din Clubul Seawolves.
Cea mai veche maşină din paradă este un exemplar unic din România: un Ford Speester fabricat în anul 1913. Este a doua maşină din ţară ca vechime, prima fiind fabricată în 1912. Totodată este primul model de autoturism spor din lume, pentru că are numai două locuri. Proprietarul său este din Ploieşti. „Am cumpărat-o din Statele Unite ale Americii anu trecut. A venit în ţară odată cu venirea pe lume a fiului meu, căruia intenţionez să i-o las moştenire“, spune proprietarul său, Valentin Ghicuţă. Nu îi place să vorbească despre preţul unui autoturism atât de rar pe piaţă însă spune că valoarea, pentru el, este inestimabilă. Automobilul atinge 80 de kilometri pe oră şi consumă 22 de litri de benzină/100 de kilometri şi are tracţiunea pe spate.
Mihai Dumitrescu a venit la paradă la volanul Fordului său din 1928, o splendoare argintie care a atras privirile ca un magnet, la fel ca şi „concurenţa“, un Ford Negru fabricat în 1914 şi condus de Adrian Dumitru, echipat la costum de epocă.
Dumitrescu şi-a cumpărat automobilul în urmă cu 30 de ani. „Prinde 70 de kilomteri/oră şi consumă 25 de litri/100 de kilometri“, spune Dumitrescu. Automobilul valorează aproximativ 50.000 de euro iar costurile de întreţinere