Tabletele sunt la moda, iar lansarea atator modele in atat de putin timp creeaza confuzie in randul clientilor si incetineste vanzarile de laptop-uri si desktop-uri, arata un studiu iSuppli. Vanzarile de PC-uri pe plan mondial au scazut in primul trimestru in comparatie cu perioada similara din 2010, in Top 5 Acer a avut cea mai mare scadere, iar Lenovo cel mai mare avans.
"Perioada de exceptie a pietei tabletelor media. condusa de iPad, creeaza un mediu dificil pentru industria PC-urilor fiindca toata atentia se concentreaza pe lansarile de noi tablete, fapt ce contribuie la cerere mai mica pentru PC-uri in segmentul consumer", spun cei de iSuppli.
"In ce masura tabletele canibalizeaza vanzarile de PC-uri ramane inca neclar. Totusi, numarul tot mai mare de tablete lansate (...) a creat confuzie in randul clientilor despre cum sa priveasca tabletele in raport cu PC-urile. Incertitudinile consumatorilor au stat la baza scaderii pietei PC-urilor in primul trimestru", mai noteaza iSuppli.
Conform estimarilor, in primele trei luni s-au vandut 81,3 milioane de PC-uri (desktop, notebook, netbook), in scadere cu 0,3% fata de primul trimestru din 2010 dar cu 13% sub ultimul trimestru din 2010 considerat de exceptie.
HP ramane lider, cu peste 15 milioane unitati, iar pe locul doi a trecut Dell ale carui vanzari au scazut mult mai putin decat la Acer (-2%, fata de -20%). Lenovo si Toshiba ocupa in continuare locurile patru si cinci. Tabletele sunt la moda, iar lansarea atator modele in atat de putin timp creeaza confuzie in randul clientilor si incetineste vanzarile de laptop-uri si desktop-uri, arata un studiu iSuppli. Vanzarile de PC-uri pe plan mondial au scazut in primul trimestru in comparatie cu perioada similara din 2010, in Top 5 Acer a avut cea mai mare scadere, iar Lenovo cel mai mare avans.
"Perioada de exceptie