Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii nu a cerut companiei Bechtel rezilierea contractului, ci reducerea la o treime a costului de construcţie, estimat acum la 16 milioane euro pe kilometru, precum şi reeşalonarea datoriilor.
"Nu am solicitat Bechtel rezilierea contractului, ci reeşalonarea datoriilor (n.r. - de circa 90 milioane euro) şi reducerea preţului de construcţie în standardele de cost impuse de minister (n.r. la o treime din costul actual de circa 16 milioane euro)", a declarat Daniela Drăghia, director general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), citată de Agerpres.
În total, autostrada Transilvania, între Borş şi Braşov, va avea 415 kilometri, din care peste 55 de kilometri de poduri şi viaducte, 94 de pasarele, 58 de pasaje peste autostradă şi 16 noduri rutiere.
Costurile s-au triplat în timp
Dacă la început costul pe kilometru era de 5,4 milioane de euro, în prezent costul pe kilometru construit a ajuns la 16 milioane euro, din cauza modului în care a fost realizat contractul.
Deşi a fost atacată doar 26% din lucrare, din care în operare este doar un procent de 12,5%, cheltuielile totale alocate până în prezent lucrării, între 2004 şi 2011, sunt de 5,2 miliarde de lei.
Primii 42 de kilometri ai Autostrăzii Transilvania, între Turda şi Gilău, în apropiere de Cluj, au fost daţi în folosinţă pe 1 decembrie 2009, iar în noiembrie 2010 a fost pus în funcţiune restul secţiunii până la Câmpia Turzii.
Compania americană Bechtel are de recuperat de la Statul Român suma de 156 de milioane de euro, iar Ministerul Transporturilor nu şi-a respectat promisiunea că va achita datoria până la sfârşitul primului trimestru din acest an.
Astfel, Bechtel a început să îşi mute utilajele grele pe alte două şantiere, unul din Kosovo şi altul din O