„Studentă, şomeră şi perseverentă", aşa se descrie Gabriela, studentă în anul I la master-ul brand management şi comunicare corporatistă din cadrul Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative (SNSPA). Gabriela îşi caută un loc de muncă în domeniul comunicării de aproape un an de zile.
„Mi-am depus CV-ul la zeci de anunţuri pentru joburi în domeniul comunicării şi relaţiilor publice, dar nu am primit nici o ofertă. Aşa că, forţată şi de bugetul restrâns pe care funcţionez, am aplicat inclusiv la call center-uri şi asistenţi de magazine", povesteşte Gabriela.
O singură ofertă de angajare
Peste jumătate dintre absolvenţii români primesc o singură ofertă de angajare după terminarea studiilor, iar mulţi dintre ei se angajează în domenii diferite decât cel pentru care s-au pregătit în facultate, arată un studiu recent. Cei care nu îşi găsesc locuri de muncă se înscriu la cursuri de specializare sau se orientează spre organizaţii non-guvernamentale pentru a compensa lipsa de experienţă. Reporterii românialiberă.ro au discutat cu specialişti în resurse umane despre viitorul sumbru al studenţilor români.
Peste jumătate dintre absolvenţii de la facultăţile de ştiinţe umaniste, ştiinţe socio-politice şi ştiinţele naturii activează în alte domenii, potrivit unui studiu realizat de UECNCFPA în rândul a peste 5.500 de absolvenţi.
Nu e uşor însă să obţii un loc de muncă într-un domeniu pe care nu îl cunoşti. În ultimul an, Gabriela a fost la mai multe interviuri pentru job-uri care nu aveau nici o legătură cu pregătirea ei: la o companie de pe piaţa jocurilor virtuale, la o firmă care realiza ghiduri financiare sau la un call-center. Şi-a încercat norocul chiar şi la o bancă. Aici, a trebuit să treacă de trei interviuri cu directorii băncii, să traducă un articol din domeniul bancar şi să răspundă la un test de cultură generală, care include