Grupul Ambient Sibiu, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata de distributie si retail de materiale de constructii din mediul de afaceri autohton, a vandut in primele trei luni din 2011 cu circa 15% mai mult decat in perioada similara a anului trecut.
“In primul trimestru am transpirat mai mult decat ne-am fi asteptat pentru a putea obtine o crestere de circa 15%, asa cum ne-am bugetat si pentru intreg anul. Piata nu ne-a ajutat deloc, ba chiar a scazut la inceputul anului”, afirma Liviu Voicu, directorul financiar al Ambient Sibiu.
La inceputul anului, grupul estima ca afacerile nu vor creste in 2011, daca piata va scadea. Acum insa, dupa evolutia primelor cinci luni, Voicu este optimist, in ciuda conditiilor vitrege ale pietei, si crede ca obiectivul este unul realizabil.
“Am transpirat pentru ca am <
Reteaua realizeaza 45% din vanzarile anuale prin intermediului retailului (bricolaj), iar restul din distributia de materiale de constructii. In conditiile in care grupul nu a mai deschis niciun magazin nou incepand cu 2009, sub povara unor datorii cumulate de circa 70 de milioane de euro, la diverse banci sau institutii financiare, sansa Ambient este de a vinde mai mult pe zona de retail prin oferirea de diverse discounturi, solutii si servicii diferite de ale unora dintre cei mai agresivi competitori, retelele de bricolaj.
De la inceputul anului, grupul a recrutat peste 80 de oameni pentru departamentul tehnic, pentru acoperirea serviciilor de consiliere ale clientilor. In prezent, businessul fondat in 1993 de antreprenorul roman Ioan Ciolan, are 1.300 de salaratii.
Grupul a trecut in 2009 si 2010 printr-un proces de reorganizare, care a determinat dimin