Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a solicitat companiei americane Bechtel reducerea costurilor cu circa 35% in limita standardelor de cost impuse de Ministerul Transporturilor, a declarat Daniela Draghia, director general al CNADNR. "Nu am solicitat Bechtel rezilierea contractului, ci reesalonarea datoriilor si reducerea pretului de constructie in standardele de cost impuse de minister", a spus Draghia.
CNADNR are datorii catre Bechtel de peste 100 de milioane de euro. Costul pe kilometru construit a ajuns la 16 milioane euro, din cauza clauzelor contractuale.
Ministerul Transporturilor si CNADNR se afla negocieri cu Bechtel pentru a decide un nou grafic al lucrarilor la Autostrada Transilvania, cu noi termene ce vor depasi luna decembrie 2012, data limita luata in calcul pana in prezent pentru finalizarea proiectului.
'); document.write(''); } var domain = document.domain; var domain_split = domain.split('.'); var cHannel_domain = domain_split[domain_split.length-2] + "." + domain_split[domain_split.length-1]; document.write(unescape("%3Cscript src='http://worker.contentchannel.ro/player/singleplayer_max/5242a505174da6af1fc1ec8d9d7bd34e/"+ cHannel_domain +"' type='text/javascript'%3E%3C/script%3E"));
Proiectul de constructie a Autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov - Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat companiei americane Bechtel. In timp, suma a tot crescut. Autostrada Transilvania este proiectata pe o lungime totala de 415 kilometri, dar portiunea construita pana in prezent, dupa sapte ani de la lansarea proiectului, este de doar 54 de km.
Guvernul a aprobat in decembrie standardele de cost pentru investitiile din domeniul transporturilor finantate din fonduri publice, a anuntat ministrul Transporturilor,