Astăzi-dimineaţă, mai multe trenuri personale au rămas în câmp, deoarece hoţii de fier vechi au furat linia de contact şi ancorele între localităţile Pantelimon şi Pasărea, din judeţul Ilfov. Potrivit Companiei Naţionale de Căi Ferate, trenurile ce făceau curse între Capitală şi Feteşti, Călăraşi şi Constanţa au fost oprite câteva ore în staţii. Fenomenul nu este unul singular, ci ia amploare, în ultima vreme tot mai multe trenuri rămânând blocate din această cauză.
Au fost furate linia de contact şi ancorele de pe ambele fire de circulaţie, de la kilometrul 19+900. Astfel, trenurile P 8031, R 680 şi P 8022 au fost oprite în staţiile apropiate unde au aşteptat reluarea traficului pe un singur unui fir de circulaţie.
Sâmbătă au furat linia de contact de la Fundulea
Ultimul incident de acest gen a fost raportat de reprezentanţii CFR chiar sâmbăta trecută, când hoţii au furat linia de contact între staţiile Brăneşti şi Fundulea.
Situaţia este reclamată de multă vreme şi de poliţiştii de la Transporturi Feroviare. Viorel Spînu, agent-şef al Postului de Poliţie Transporturi Feroviare din Lehliu-Gară, staţie de pe ruta Bucureşti-Nord Constanţa, confirmă faptul că hoţii de fier vechi de pe traseele de cale ferată sunt cea mai mare problemă cu care se confruntă.
Cuprul din cabluri ajunge la centrele de colectare a fierului vechi
Centrele de colectare plătesc bine pentru fiecare metru, cu toate că ştiu exact provenienţa mărfii. Cei care cumpără de la hoţi plătesc între 20 şi 23 de lei pentru un metru de cupru, care cântăreşte aproximativ un kilogram.
Potrivit poliţiştilor, alte zone preferate de hoţii din Capitală sunt între Otopeni şi Mogoşoaia şi în Pantelimon, unde sunt câteva linii în conservare, adică pe care nu circulă trenuri în prezent, dar care funcţionează.
Pasagerii care plănuiesc în urm